Kolejny kwartał przynosi ze sobą nowe trendy w branży gastronomicznej, zwłaszcza w dynamicznie rozwijającym się segmencie food delivery. Co będzie dominować w najbliższych trzech miesiącach? Czy sezon letni przyniesie nam nowości i zmiany preferencji konsumenckich? Tego dowiemy się, gdy kompleksowo przeanalizujemy kierunki rozwoju całej branży.
W kolejnej odsłonie cyklu #FoodTrends przyjrzymy się najważniejszym kierunkom rozwoju branży gastronomicznej, które będą wiodły prym w sezonie letnio-wakacyjnym. Zimne lody wprost pod drzwi, a może produkty z lokalnego sklepu bio z dowozem? Sprawdźcie, jakie nowości przyniesie III kwartał 2022 roku.
1. Zimne lody dla ochłody – także z dowozem
W poprzednich miesiącach delektowaliśmy się ciepłą latte z ulubionej kawiarni, po którą nie musieliśmy się wybierać do lokalu – mogliśmy zamówić ją z dostawą pod same drzwi. W letnich miesiącach jednakże potrzebujemy czegoś bardziej orzeźwiającego…co powiecie na lody na dowóz? Zwłaszcza podczas gorących dni, gdy temperatura w mieszkaniach wzrasta, a my pracując w domu, potrzebujemy słodkiej chwili dla siebie, po intensywnym dniu pracy. Oprócz tradycyjnych przekąsek i dań lunchowych, popularne będzie także zamawianie produktów sezonowych, takich jak lody czy owocowe sorbety. Dzięki coraz szybszej dostawie, a także odpowiedniemu zabezpieczeniu transportu, możemy mieć pewność, że odbierając paczkę od kuriera, zamówione lody będą wciąż idealnie zimne i orzeźwiające.
„W food delivery niezwykle ważna jest sezonowość. Wraz z nastaniem cieplejszych miesięcy, zmieniają się preferencje klientów, a my, jako branża, musimy na nie szybko i sprawnie reagować. Dowóz produktów, które muszą być przechowywane w ściśle określonej temperaturze to wyzwanie – dlatego też branża stale udoskonala i przyspiesza swoje metody kurierskie tak, aby klient mógł cieszyć się zamówieniem, które dotrze do niego w nienaruszonym stanie” – mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.
2. Brak czasu? Zakupy spożywcze z poziomu aplikacji
Jak do zamawiania dań obiadowych i lunchowych przywykliśmy na tyle, że stało się to integralną częścią naszej codzienności, to wciąż rozwijającym się obszarem jest robienie całych zakupów spożywczych w formie online. Rozwiązanie te stało się popularniejsze w trakcie pandemii – bezpieczniejszym stał się wybór produktów z poziomu aplikacji i ich bezkontaktowa dostawa do samych drzwi. Mimo tego, że wracamy do przedpandemicznej rzeczywistości, pełne zakupy na dowóz obejmujące warzywa i owoce, nabiał, pieczywo, produkty mięsne i inne artykuły spożywcze nadal pozostaną popularną formą, którą cenią konsumenci. Dlaczego? Przede wszystkim jest to niezwykle komfortowe rozwiązanie, które oszczędza czas, ale także pieniądze – wszak nie trzeba wybierać się własnym samochodem do pobliskiego sklepu na zakupy. Ponadto coraz więcej dużych sieci spożywczych zaczyna współpracę z usługodawcami food delivery – co jeszcze bardziej skraca czas dostawy, a dzięki aplikacji, selekcja produktów jest prostsza.
3. Lokalne sklepy specjalistyczne – od świeżych jajek, po najwyższej jakości mięso
Czasem jednak, robiąc zakupy, potrzebujemy czegoś extra. Mogą być to na przykład, mięso najwyższej jakości od rzeźnika, świeże ryby z całego świata, czy najwyższej klasy jajka i lokalne przetwory. Nie często jednak mamy na tyle czasu, aby jeździć od sklepu do sklepu (zlokalizowanych na dwóch różnych końcach miasta) lub, po prostu, nie mamy wystarczającej wiedzy, gdzie znajdują się najlepsze zakłady tego typu. Ponadto trend na lokalność ciągle wzrasta, więc produkty wytwarzane wręcz w „rzemieślniczy” sposób, będą coraz bardziej popularne. Aby umożliwić szerszy dostęp do tych dóbr, coraz częściej będziemy mogli skorzystać z usługi dowozu ulubionych produktów specjalistycznych wprost pod same drzwi. To wygodne rozwiązanie może sprawić, że z czasem zapomnimy co to znaczy kilkugodzinne kręcenie po mieście, w poszukiwaniu tego, co najlepsze.
„W przypadku lokalnych zakładów, sprzedających specjalistyczne, wysokojakościowe produkty bądź przetwory, platformy food delivery mogą stanowić wartość dodaną dla ich biznesu i być optymalnym rozwiązaniem zarówno dla stałych klientów, jak i tych potencjalnych. Z jednej strony, ci co znają daną firmę od lat, mogą docenić dodatkową możliwość zakupów na dowóz. Z drugiej – nowi klienci mogą napłynąć właśnie dzięki wyszukiwaniu w aplikacji – przejrzyście przedstawiona firma oraz zdjęcia produktów zachęcają do wypróbowania oferty sklepu” – dodaje Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.
4. Coś dla najlepszych przyjaciół człowieka
Skoro już zamówiliśmy swoje ulubione dania, a także zrobiliśmy niezbędne zakupy…nie zapominajmy o dobrym posiłku dla naszych braci mniejszych! Odpowiednie żywienie naszych pupili to podstawa – warto więc postawić na zakupy w renomowanych sklepach, oferujących wysokojakościowe karmy i przysmaki. Co w przypadku, jeżeli naszemu zwierzakowi akurat kończy się zapas karmy, a my nie mamy możliwości udania się osobiście do sklepu zoologicznego? Z odpowiedzią przychodzi model quick commerce, który zakłada dostawę w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia zamówienia. Z q-commerce już korzystamy w przypadku składania zamówień na (ludzkie 😊) jedzenie, słodycze, a także inne produkty codziennego użytku. Z tego modelu korzysta coraz więcej firm, także tych dbających o odpowiednie żywienie pupili – poprzez współpracę z topowymi dostawcami usług food-delivery.
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/foodtrends-z-czym-to-sie-je-najwazniejsze-trendy-branzy-gastronomicznej-q3-2022